neděle 6. září 2015

Pivovarské slavnosti

Hail metal! \m/

Přináším vám menší report z včerejší pařby v Hanušovicích :)

Hanušovice, to je takové menší městečko v Olomouckém kraji, kde každoročně místní pivovar HOLBA pořádá Pivovarské slavnosti. Přestože se jedná hlavně o festival pivní (sice jen jedné značky, ale to je jedno :D), tak je to díky stálému pohybu na pódiu i veselá dvoudenní hudební akce. Nevím, jestli tak bylo i v předchozích ročnících (bo mi přijde, že nebylo), ale letos se tam hrálo krom 'nehudby' skoro všechno - od punk-rocku po thrash metal. Když budete mít možnost a chuť do toho jít, určitě se tam někdy zastavte ;).


Já jsem teda měla možnost jít akorát v sobotu (včera), ale i tak to stálo za to a musím říct, že i teď, když píšu tenhle článek, mi dělá docela potíže hejbat krkem :D. Taková to byla pařba! :)

Fotky ňáký mám, ale moc jich není, jen pár. Spíš dávám přednost tomu, abych si koncert užila a ne abych se soustředila na focení ;). Však to taky vypadá, třeba když mám 3 fotky od každé kapely, tak 2 z toho jsou rozmazané :D.. No co, jde přece hlavně o zážitek a ten se pokazí snad jen tím neustálým focením ;).

Tady je program, co v ten den probíhal. Tučně zvýrazním ty skupiny, co mě nějak více zaujaly. Ps, nestihla jsem všechno, ale o tom více později ;).

1. SCÉNA:
12:00 Otevření areálu
12:30-13:45 Notorest
13:45-14:05 Taneční vystoupení
14:30-15:30 Petra Janů s kapelou
15:30-16:00 Slavnostní zahájení s atlety Denisou Rosolovou a Petrem Svobodou
16:30-17:30 Wishmasters
18:15-19:15 Karát - Kabát revival
20:00-21:00 Argema
21:00-21:20 Lightshow
21:45-23:00 Horkýže Slíže
23:15 ohňostroj

2. SCÉNA:
13:30-15:00 Corouhave
15:00-15:30 Soutěže
15:45-17:15 Reflexy
17:15-17:45 Soutěže
18:00-19:30 Volant
20:00-21:30 Kryptor

Vzhledem k tomu, že jsme jeli celá rodina, tak se nám nepodařilo dorazit dřív, než asi v polovině vystoupení NOTORESTu, To je docela škoda :/, bo hráli dost fajný heavy metal. Zazněl zde mimo jiné i song "Fear Of The Dark" upravený do české verze. Pak myslím "Upíří láska"..Další písničky si moc nepamatuju - jakože pamatuju, ale ani jednu neznám :D ;).
Každopádně byli hezky sehraní, krásný sóla a ani nemluvě o namakaným bubeníkovi!
Bohužel se mi zdálo, že moc nekomunikovali s publikem - nebo ho spíše nezapojovali do akce, a tak před pódiem stálo zhruba jen 10 - 20 lidí.


Až skončili, přemístila jsem se k vedlejší scéně, kde už od půl druhé hrála skupina COROUHAVE.
To byl zase trošičku jiný styl - takový rock / punk (ale spíš rock).
Nejvíc se mi (hrou) asi líbil bubeník, bo zpěvákovi to trochu ujíždělo a kytary se mi zas tak zajímavé nezdály. Přestože si zase v obzoru, co hráli, nic nepamatuju :D, jeden song bych chtěla vyzdvihnout - jednalo se o kousek z jejich nového alba. Název bohužel nevím :(.


Pak přišly jakési soutěže. Na ty jsem moc náladu neměla, možná pro někoho zajímavá "vycpávka programu", já jsem šla raděj ke stánkům si koupit párek v rohlíku :D a poté pro mikinu do auta, bo začalo foukat. Na první scéně zatím ségra a mamka s taťkou sledovali vystoupení PETRY JANŮ, tak jsem se rovnou mrkla taky. Řeknu to takle: Petra Janů je určitě výborná zpěvačka, naživo zazpívala všechno super, bohužel mě její styl moc netáhne.. ;)

Na pódiu č. 2 začala hrát banda REFLEXY, tak jsem to běžela omrknout, ale moc mě to nevzalo. Ten zpěvák to trošku víc nedával a navíc to bylo furt to samé dokola :/.
Nakonec jsem v rámci prohlídky areálu zabloudila na "dětské centrum", kde byla horolezecká stěna, obchody s hračkami a další blbosti. Tato oblast byla docela oddělená od ostatního dění, ale hrála tam jakási dechovka, tak jsem zas honem upalovala pryč :D.

Na hlavní scéně následovali WISHMASTERS. Tato kapela vznikla původně jako revival finských NIGHTWISH a každý, kdo si je poslechne musí uznat, že to jde dost poznat. Tím samozřejmě nemyslím, že nemají vlastní tvorbu, jen že ten styl je hodně podobný ;).
K tomu tohle: NIGHTWISH moc nemusím, líbí se mi od nich snad jen 2 - 3 songy. Dokonce mám někdy pocit, že jim to ta zpěvačka vyloženě kazí :D. Tohle však bylo trochu jiné :). První momenty jsem si sice říkala to stejné, ale pak jsem se do toho jaksi vžila a přistoupila blíž.
Byla to za včerejšek první kapela, která navodila tu správnou atmosféru a dostala moji hlavu a vlasy do pořádného kolotoče. Také to byla první kapela, která pořádně zapojila publikum.
Na hlas zpěvačky jsem si postupem času zvykla a musím smeknout, jestli tohle zpívala naživo, což asi na 100% jo. Dále musím hodně pochválit bubeníka - další namakanej borec! Jinak je fajn, že i strunné nástroje se zapojily do zpěvu, sice to párkrát jednomu kytaristovi ujelo, ale jinak fajn.



Jj, dost dobře jim to jelo. Když odcházeli, chtěli jsme ještě jeden song, tak zahráli. Potom nastala taková legrační situace, kdy už se vážně rozloučili a chtěli jít, tak je pořadatel vyzval k dalšímu přídavku :D.
Nakonec ještě zpěvačka dávala na booklet podpisy, tak mám taky jeden. Škoda, že se nepodepisovali i ostatní :/


Na vedlejším pódiu se už chystal další nářez, tentokrát v duchu punku. První dva songy od bandy VOLANT mě sice moc nechytly, no ale pak se to rozjelo a pankáči roztancovali kotel, ve kterém se pohybovalo ve vzduchu vše - od lidí po piva :D. Se ségrou jsme se taky zapojily :D. Dobrá prdel byla, když sem tam někdo upustil / hodil na zem kelímek s pivem a to se rozletělo na všechny strany xD, proto je dobré stát v těchhle situacích až v druhé řadě :D :)..


Na závěr taková hláška, co přednesl zpěvák a kytarista VOLANTu, když zjistil, že nemá moc naladěnou kytaru: ,,Kdyby se vám zdálo, že jsou kytary rozladěny  --- kratší pauza --- tak jsou rozladěny! Ale skupina VOLANT nepřijela sem do Hanušovic ladit kytary, ale hrát!! van, tu, fri, for, fajf, six, ejt, fo..." :D :D
Jinak co se týká zvukaře, tak ten by se měl pro příště raději vyměnit!! Snad každá druhá kapela (pokud neměla zvukaře svojeho), měla kvůli němu zvuk úplně v háji :( :(.


V mezipauze jsem stihla spořádat porci kýty, snad aby mi u máchání hlavou nedělalo mdlo :D :D, a pokračovalo se. Celá rodina jsme čekali u první scény na ARGEMU, s tím, že když nás to nebude bavit, půjdeme na KRYPTORA. Do začátku zbývalo asi 10 minut, tak mě napadlo, že by nebylo od věci si odskočit. Když jsem se vracela, vzala jsem to cestou kolem druhého pódia, kde měla každou vteřinu začít hrát skupina KRYPTOR.
I když to byla jen zvuková zkouška, dostalo mě to tak, že jsem v momentě psala mamce SMS, že tu zůstávám :D. 
Wow, to byla bomba!! 



Tak rychlýho bubeníka!! :O Ten co tam předváděl! Myslím ale, že to neměl přímo na kopáky, ale přes snímače, bo když hrál, tak se mu přední blány vůbec nehnuly.
Zpěvák měl úplně úžasnej hlas! Kytara a basa jely snad furt, taky strašně rychle.. Hádejte, proč mě dneska tak bolí za krkem :D :) - prostě ideální thrash metal :). 
Asi v půlce koncertu zpěvák oznámil:
,,Zjistili jsme, že hrajeme nějak moc rychle.. No a zbývají nám už jen 3 písně, tak my vám je zahrajem 4x!" :D :D :)


Zvláštní, že jsem o téhle bandě snad nikdy v životě neslyšela :O.
Bohužel, když hráli myslim "Osudové pouto", přišel za mnou taťka, že jdeme. Koukám na něj, že co to říkal :O, a on že jdeme.. I když jsem ho snad tisíckrát přemlouvala, abych tam ještě mohla chvilku zůstat, že oni už skoro končí, nebral na to ohledy, že prej je Romanka (ségra) už ospalá, a tak musíme jít..  :( :(
Tak mi nezbylo nic jiného než hodit KRYPTORŮM paroháče a jít k autu ;( :(.
Achjo, taková škoda..

...a zase zpátky do normálního života... To ne! Chci se vrátit zpět do víru metalu!

4 komentáře:

  1. Tak na pivovarské slavnoosti jo??? Tak si chlasčeš jak alpa a já co?? :D Jako na Horkýže "slejže" bych i zašel. Celkem fajn podívaná co? Si počkej na MOR :D :P tam si tak zabékáš, že přijedeš domů hluchá :D m2000

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zrovna ty jsem neviděla :/ :D. Ale jinak úžasný :D :). Na MoR, jo?? Tam se tak dostanu :D :D. Jinak já jsem (zatím) hrdý abstinent :D :D ;)

      Vymazat
  2. Nápodobně :D :P...Koncerty jsou vždycky skvělé :D...Ať už jsou na malém, či velkém pódiu :D...škoda. HS jsou celkem posluchatelní....CELKEM....:D :P m2000

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, na koncerty bych chodila furt :D :)
      :D já je moc neznám - jen 1 song, a to ještě takovej odrhovák :D

      Vymazat